New

ပညာေရး= ျပင္ညာေရးမျဖစ္ဖို႔

ကၽြန္ေတာ္ဟာ က်ဴရွင္ဆရာတစ္ေယာက္ပါ။ ရန္ကုန္ စည္ပင္သာယာ နယ္နိမိတ္အစပ္မွာ က်ဴရွင္ေထာင္ၿပီး တစ္ႏွစ္ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသား ၃၀၀ ေလာက္ စာသင္ရပါတယ္။ က်ဴရွင္စာသင္သက္ ၁၅ ႏွစ္ ရွိပါၿပီ။

အဲဒီအေတာအတြင္းမွာ မိမိေက်ာင္း ေအာင္ခ်က္ေကာင္းဖို႔ မိမိေက်ာင္းက ထြက္သြားတဲ႔ ကေလးတိုင္း စာေတာ္ၿပီး စာရိတၱ ေကာင္းဖို႔ အားသြန္ခြန္စိုက္ ႀကိဳးပမ္းခဲ႔ပါတယ္။  ၿမိဳ႕နယ္က အစည္းအေ၀း လာတက္ပါဆိုလည္း တက္ရတယ္။ ေအာင္ခ်က္ ျမင္႔မားေရး စီမံခ်က္အတြက္ စာကူသင္ေပးပါဦးဆုိလည္း သင္ေပးရတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ထူးျခားတာက တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ ေအာင္ခ်က္ မက်ေအာင္သာ ထိန္းႏိုင္ၿပီး ဂုဏ္ထူးရေက်ာင္းသား နည္းလာပါတယ္။ ဒီေတာ႔ ေမးစရာရွိလာပါတယ္။

“ပညာရပ္နယ္ပယ္ က်ယ္လာၿပီး ဆယ္တန္းေမးခြန္းေတြ လက္ေပါက္စိပ္လာလို႔ (အိုင္ဒီယာ ထိထိမိမိ ေမးခြန္းေတြ ေမးလာလို႔) မင္းတို႔ရေအာင္ မသင္ႏိုင္ေတာ႔တာလား” လို႔ ေမးစရာ ရွိလာပါတယ္။

တိတိက်က် ေျဖရရင္ လံုး၀ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာအားလံုး (က်ဴရွင္ဆရာ၊ ေက်ာင္းဆရာအားလံုးမွာ) ကိုယ္ပိုင္ အရည္အခ်င္းေတြ သိျမင္ ခန္႔မွန္းႏိုင္စြမ္းေတြ ရွိၾကပါတယ္။ အခုျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာက ေက်ာင္းသား ျပႆနာပါ။ ၿမိဳ႕တြင္း ၁၀ ၿမိဳ႕နယ္ကို မဆိုလိုပါ။ က်န္ ၂၇ ၿမိဳ႕နယ္က ဆရာအားလံုးကို ေမးၾကည့္ပါ။ ‘ကေလးေတြ အရမ္းညံ့တယ္’ ဆိုတဲ႔ အေျဖ တစ္သံတည္း ထြက္ပါတယ္။

ဆယ္တန္းေက်ာင္းသား ဘယ္ေလာက္ ညံ့သလဲဆိုရင္ P နဲ႔ q နဲ႔ မကြဲပါဘူး။ to နဲ႔ of မကြဲဘူး။ ‘0’ ကေန ‘3’ ျဖစ္သြားတာ တိုးမွန္း ေလွ်ာ႔မွန္း မသိဘူး။ between ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ မသိလို႔ ဘာသာ မျပန္ႏိုင္ဘဲ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ မတ္တပ္ရပ္ေနတဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြ ရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ကို အဆိုးေတြခ်ည္း ေလွ်ာက္ျမင္တယ္လို႔ မထင္ေစခ်င္ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ေသာ ေက်ာင္းသားေတြမွာ အာရံု မစူးစုိက္ႏိုင္တဲ႔ ျပႆနာ ရွိေနျပန္ပါတယ္။ စာကို ၾကည့္ၿပီး ဆိုေနလ်က္နဲ႔ မွားၿပီးဖတ္တာ၊ 2 ကို ေတြ႔လ်က္နဲ႔ 3 လို႔ ဖတ္တာေတြ ပိုပိုၿပီး ေတြ႔လာရပါတယ္။

ေနာက္ျပႆနာက အပတ္တကုတ္ မႀကိဳးစားခ်င္တာ။ ႀကံဳလာတဲ့ အခက္အခဲတစ္ခုကို လယ္လြယ္နဲ႔ ေျဖရွင္းပစ္တာ၊ မိမိရဲ႕ အျပစ္ကို ၀န္မခံဘဲ တစ္ပါးသူကို လႊဲခ်တတ္တာေတြ ပိုမ်ားလာပါတယ္။ ဥပမာ- က်ဴရွင္ပ်က္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ စာျပန္မကူးဘူး။ စာလည္း ျပန္က်က္မထားဘူး။ ေနာက္တစ္ေန႔ ဆက္စပ္ သင္ခန္းစာမွာ မေန႔က စာအေၾကာင္းကို ေမးၿပီဆိုရင္ ‘ကြ်န္ေတာ္ မေန႔က က်ဴရွင္မတက္ဘူး’ ဆိုတဲ႔ အေျဖကို ခပ္တည္တည္နဲ႔ ေပးေလ႔ရွိပါတယ္။

အဆိုးကေတာ့ ျမန္မာစာ ျမန္မာစကားကို နားလည္ႏိုင္စြမ္း နည္းပါးလာတာပါပဲ။ ‘ဇက္တိုက္ (ဆက္တိုက္) မွီခိုသည္၊ ကိုယ္စားျပဳသည္’ အစရွိတဲ႔ စကားလံုးေတြကို သိပ္နားမလည္ခ်င္ေတာ႔ပါဘူး။ ‘ကသတ္’ နဲ႔ ‘တသတ္’ ကို တစ္သံတည္း ထင္ေနၾကပါၿပီ။ ‘စ’ နဲ႔ ‘ဆ’ ကို မကြဲျပားၾကေတာ႔ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ ဖမ္းမိတဲ႔ ရည္းစားစာ တစ္ေစာင္ဆိုရင္ “ကို မင္းရဲ႕အခ်စ္ကို ေစာက္ေမွ်ာ္ေနတယ္’ တဲ႔။

ဒီလိုသာ ေရရွည္ဆက္သြားရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔လူမ်ဳိး ကြ်န္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္အတြက္ ရင္ေလးစရာပါပဲ။ လူရႊင္ေတာ္ေတြ ျပက္တဲ႔ မရယ္ရတဲ့ ျပက္လံုးေတြလည္း အမွား အမ်ားႀကီးနဲ႔ ခင္ဗ်ာ။ ‘ဆီေတာ႔ဆီ Lဆိုင္းဇီ” တဲ့။ “ဆရာေတာ့ ဆရာႀကီး ေၾကာက္စရာႀကီး” တဲ့။ ကဲ မခက္ပါလား ခင္ဗ်ား။

အဲဒီလို အေျခအေနမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ မူ၀ါဒအသစ္နဲ႔ ပုဂၢလိက အထက္တန္းေက်ာင္းေတြ ဖြင့္ခြင့္ေပးမယ္။ ဇြန္ ၁၂ ရက္ ေနာက္ဆံုးထား ေလွ်ာက္လႊာ တင္ပါလို႔ သတင္းစာမွာ ပါလာေတာ႔တယ္။ အဲဒီမွာ ေျပာခ်င္တာေတြ ထပ္ေပၚလာပါေတာ႔တယ္။ မႏွစ္ကတည္းက စမ္းသပ္ပုဂၢလိက ၁၀ ေက်ာင္း ဆိုၿပီး ဖြင္႔လွစ္ၿပီးသားပါ။ အဲဒီ ၁၀ ေက်ာင္းထဲက လႊတ္ေတာ္ အမတ္တစ္ေယာက္ ပိုင္တဲ႔ ေက်ာင္းဆိုရင္ အင္းစိန္ဂ်ီတီအိုင္ ေက်ာင္း၀င္းႀကီးကို ငွားခြင့္ ရၿပီး ဂ်ီတီအိုင္ရဲ႕ ကြန္ပ်ဴတာ အခန္းေတြ၊ ကြန္ပ်ဴတာေတြ၊ မာလ္တီမီဒီယာ စာသင္ခန္းေတြ၊ အိပ္ေဆာင္ေတြ၊ ေဘာလံုးကြင္းေတြ အစရွိတဲ႔ facilities ေတြ အားလံုး အသံုးျပဳခြင့္ ရခဲ႔သူပါ။

စာရြက္ေပၚက  အစီအစဥ္ေတြဟာ ‘အားလံုး ေကာင္းပါသည္ခင္ဗ်ား’ ေျပာရေလာက္ေအာင္ ျပည့္စံုပါေပတယ္။ ဒါေပမဲ႔ လက္ေတြ႔ မျဖစ္ႏိုင္တာေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ထပ္ေဆာင္းဘာသာ (စာေပ၊ ဂီတ၊ ပန္းခ်ီ) အစရွိသည္မ်ား၊ ကြန္ပ်ဴတာခန္း သံုးၿပီး Multimedia အေထာက္အကူျပဳ ပစၥည္းေတြနဲ႔ စာသင္ၾကားျခင္း၊ ဓာတ္ခြဲခန္းမွာ ကိုယ္တိုင္စမ္းသပ္၊ စစ္ေဆး၊ နည္းဥပေဒသ ထုတ္ျခင္းမ်ားကို ‘သ’ နဲ႔ ‘တ’ မကြဲတဲ႔ ကေလးေတြ၊ အဂၤလိပ္စာ တစ္ေၾကာင္းကို ငါးေခါက္ တိုင္ေပးလည္းမေျဖာင္႔၊ ၁၀ ေခါက္ တိုင္ေပးလည္း ေျဖာင့္ေအာင္ မဆိုႏိုင္၊ ႏွစ္အလီထက္ ေက်ာ္ရင္ မရေတာ့တဲ့ ၁၀ တန္း ကေလးေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘယ္လို သင္ၾကားေပးႏိုင္မလဲ ခင္ဗ်ာ။

Language Lab ကရိယာေတြ သံုးၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘာေတြကို  သင္ၾကား ေပးရပါမလဲ။ အစိုးရ အထက္တန္းေက်ာင္းေတြလို ပညာေရးဆုိင္ရာ လူႀကီးမင္း လာစစ္ေဆးရင္ ဖြင့္ျပၿပီး က်န္တဲ့ အခ်ိန္ေတြ ေသာ့ခတ္ထားရမွာလား။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ ႏွစ္ ၅၀ ေလာက္ လိမ္ခဲ့ၾကၿပီးပါၿပီ။ ထပ္မံ လိမ္ၾကရဦးမွာလား ခင္ဗ်ား။



အခုေခတ္ ေပါက္ေစ်းအရဆိုရင္ Language Lab တစ္စံုရဲ႕ တန္ဖိုးဟာ (၁၈ ေယာက္စာ) ကို ကိုးသိန္းခြဲနဲ႔ ၁၁ သိန္း ၾကားမွာ ရွိပါတယ္။ ေအာက္ခံ ခံုဖိုးက သံုးသိန္းေလာက္ ရွိပါတယ္။ Microscope တစ္ခုရဲ႕ တန္ဖိုးက အမ်ားဆံုး သံုးသိန္းခြဲ ေလာက္ရွိၿပီး၊ ဓာတ္ခြဲခန္းသံုး ပစၥည္းတစ္စံုရဲ႕ တန္ဖိုးက ႏွစ္သိန္းေလာက္ ရွိပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာတစ္စံု အနည္းဆံုး နွစ္သိန္းခြဲနဲ႔ သံုးသိန္း ၾကားမွာ ရွိေနပါတယ္။

အၾကမ္းဖ်င္း တြက္ရရင္ Language Lab (တစ္စံု) ၁၀ သိန္း၊ ခံု ၃ သိန္း၊ Microscope (တစ္ခု) ၃.၅ သိန္း၊ ဓာတ္ခြဲခန္းပစၥည္း (တစ္စံု) ၂ သိန္း၊ ကြန္ပ်ဴတာ (၁၀) လံုး ၂၅ သိန္း၊ ကြန္ပ်ဴတာတင္ခံု+ ထိုင္ခံု+ ဓာတ္ခြဲခန္း ေဆးဗီရို ၅ သိန္း၊ ပုဂၢလိက ေက်ာင္း မွတ္ပံုတင္ေၾကး ၅ သိန္း၊ စုစုေပါင္း ၅၃.၅ သိန္း။ အဲဒီ ၅၃.၅ သိန္းဟာ အေျခခံ အေဆာက္အအံုဖိုးနဲ႔ ေျမေနရာဖိုး မပါေသးပါဘူး။

အဆိုးဆံုးက အားကစားကြင္း ကိစၥပါပဲ။ ကိုယ္ပိုင္ အားကစားကြင္းေနရာ မရွိရင္ ငွားရမ္း အသံုးျပဳလို႔ရတယ္လို႔ ဆိုေပမဲ႔ အနီးစပ္ဆံုး ေနရာမွာ ကြင္းျပင္ မရွိတဲ႔ ပုဂၢလိက ေက်ာင္း ေလွ်ာက္သူေတြ ဒုကၡ ေရာက္ရေတာ႔မွာပါပဲ။ ဗလငါးတန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔ ကေလးေတြ ကစားဖို႔ အမွန္တကယ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ အစိုးရပိုင္ အထက္တန္းေက်ာင္း အားလံုးမွာေတာင္ ကစားကြင္း မရွိတဲ့ ေက်ာင္းေတြ ရွိပါေသးတယ္။

တကယ္လို႔ အဲဒီစည္းမ်ဥ္းေတြအတိုင္း ကိုင္တြယ္ ၾကပ္မတ္ၿပီး ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြ လုပ္ခြင့္ ေပးခဲ႔ရင္ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္တဲ႔ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြ ၀င္ေရာက္ ခ်ယ္လွယ္ေတာ့မွာ အမွန္ပါပဲ။

ေနာက္တစ္ခ်က္က တိက် ရွင္းလင္းတဲ့ မူ၀ါဒ ခ်မျပရေသးပါဘူး။ နည္းဥပေဒ ပုဒ္မ (၁၈)၊ ပုဒ္မ ‘စ’ အရ “လစဥ္ ပညာရည္ တိုးတက္မႈ မွတ္တမ္းႏွင့္ ဘက္စံု ပညာအရည္အခ်င္း မွတ္တမ္းခ်ဳပ္မ်ားကို ျဖည့္စြက္ျပဳစု၍ ထားရွိရမည္”။

ပုဒ္မ ‘ဆ’  “ကာယ၊ဉာဏ၊ စာရိတၱ၊ ရသႏွင္႔ သက္ေမြး စသည့္ ဘက္စံု ပညာအရည္အေသြး ျပည့္၀ေစရန္ ေလ႔က်င့္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးရမည္”

ပုဒ္မခြဲ ‘စ်’ လစဥ္ ပညာရည္ တိုးတက္မႈမွတ္တမ္း၊ ဘက္စံုပညာ အရည္အခ်င္း မွတ္တမ္းတို႔ကို သက္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသို႔ ဆက္လက္ လႊဲေျပာင္း ေပးရမည္”။ အဲဒီေနရာမွာ လိမ္လည္မႈေတြ အမ်ားႀကီး ၀င္လာႏိုင္ပါတယ္။ မိမိေက်ာင္းက (ပုဂၢလိက ေက်ာင္းက) ေက်ာင္းသား သိပ္ညံ့ေနတာ ဖံုးဖိရင္း ဆယ္တန္း ေရာက္သင္႔တဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြ ဆယ္တန္းမွာ လာေရာက္ စုပံုေနႏိုင္ပါတယ္။ (အခုတင္ကို ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္)။

အရည္အခ်င္းက စတုတၳတန္းအဆင္႔၊ ၀င္ေျဖဖုိ႔ ႀကိဳးစားတာက တကၠသိုလ္၀င္တန္းဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘယ္လို ေျဖရွင္းၾကပါမလဲ။ ကြ်န္ေတာ္ တစ္ဦးတည္းရဲ႕ အျမင္အရ ဆိုရင္ေတာ႔ အေပၚထပ္ကို အရင္မျပင္ဘဲ ေအာက္ေျခ ခိုင္မာဖို႔ အရင္ ျပဳျပင္ေစခ်င္ပါတယ္။ မည္သည့္ ပုဂၢလိက ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသားမဆို ေလးတန္း၊ ရွစ္တန္း၊ ၁၀ တန္းေတြမွာ အစိုးရက စစ္ေဆးတဲ႔ စာေမးပြဲေတြကို ၀င္ေျဖခိုင္း သင့္တယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။

ဆိုလိုတာက အစိုးရ အေနနဲ႔ စတုတၳတန္း၊ အ႒မတန္းနဲ႔ တကၠသိုလ္ ၀င္တန္းေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားၿပီး က်န္အတန္းေတြကိုသာ ပုဂၢလိက ေက်ာင္းေတြ အေနနဲ႔ အတန္းတင္ခြင္႔၊ ခ်ခြင္႔ ေပးသင္႔တယ္လို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ မိေက်ာင္းမင္း ေရခင္းျပျခင္းေတာ႔ မဟုတ္ရပါ။ Computer, Language Lab, Multimedia, Class room တို႔ထက္ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ သခၤ်ာ အေရးေတြက ပိုမို အေရးႀကီးလာၿပီလို႔ ထင္ျမင္ ယူဆမိပါေၾကာင္း။ ယံုေတာ္မမူပါလွ်င္ ေအာက္ထပ္သို႔ ဆင္း၍ စစ္ေဆး ေလ႔လာႏိုင္ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား။

By-ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး

(ရန္ကုန္တိုင္းမ္ ဂ်ာနယ္၊ ဇူူလိုင္ ၅-၁၁၊ ၂၀၁၂)
ေမာကၡပညာေရး မဂၢဇင္း
Comment by ရာဇာေထြး 19 hours ago

0 comments:

Post a Comment

image

Lorem ipsum dolor sit

Aliquam sit amet urna quis quam ornare pretium. Cras pellentesque interdum nibh non tristique. Pellentesque et velit non urna auctor porttitor.

image

Nunc dignissim accumsan

Vestibulum pretium convallis diam sit amet vestibulum. Etiam non est eget leo luctus bibendum. Integer pretium, odio at scelerisque congue.