Sunday, January 13, 2013

http://minnyokhin.blogspot.com/p/new.html

စိတၱာႏုပႆနာ ႐ႈပားနည္
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/528824_274585195957943_1187467482_n.jpg


ဤစိတၱာႏုပႆနာ (စိတ္ကို ရႈပံုရႈနည္း)ႏင့္ ပတ္သက္ၿပီး မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေဟာေပာေသာ တရားတို႔မ ယူ၍ အကဥ္းခပ္ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ပပမည္။ [မိုး()-၄၅၆မ]

"
ကမၼ႒ာန္းေတကေတာ့ အစံုရိတာပဲ၊ ေပမယ့္ ခင္ဗားတို႔နဲ႔ အေလာ္ဆံုးက ကိုယ့္စိတ္ ကိုယ္ ရႈတာအေလာ္ဆံုး (န္ပ) စိတၱာႏုပႆနာေပ" (န္ပ)

*
စိတ္ဆိုတာ ဖစ္ၿပီး က္ပက္သားတဲ့စိတ္က တစ္မိဳး၊ (န္ပ)
*
အဲဒကို သိတဲ့စိတ္က တစ္မိဳး၊ (န္ပ)

ဘယ္ႏစ္မိဴးတံုး (စ္မိဳးပဘုရား)

ါျဖင့္ ဖစ္ပက္ကို သိတယ္ဆိုပေတာ့ (န္ပ)

ါျဖင့္ ဖစ္ပက္က အေသ၊(န္ပ) မဂ္က အရင္ (န္ပ) သူက ေနာက္မ ေပရတာကိုး (န္ပ) ါျဖင့္ အေသကို အရင္နဲ႕ သိေပးတယ္ (န္ပ) - ၀ိပႆနာပဲ၊ (န္ပဘုရား)

အေသကို အရင္နဲ႕သိတာ ဘာေခမယ္(၀ိပႆနာပဘုရား)

ေဟာ ဒီလုိဆိုေတာ့ ဒကာ-ဒကာမတို႔ ၀ိပႆနာဆိုတာ အလယ္ကေလးပလား (န္ပဘုရား)

အေသကို အရင္နဲ႕သိရင္ ၀ိပႆနာဖစ္ေနၿပီ၊ စာလုိ သံုႏႈန္းေနလို႔ အဟန္႔ႀကီးၿပီးေတာ့ ခင္ဗားတို႔က နားေယာင္ေနတာ(န္ပ) တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္အေသကို ကိုယ့္အရင္စိတ္နဲ႔ သိရင္ ၿပီးတာပဲ (န္ပဘုရား) ၾကည့္ပ ဒီအထဲမ စိတ္ကေလးတစ္ခုေပလာတယ္၊ စိတ္အသက္က ၁ႏင့္ ပဲရိတယ္၊ ဆိုယင္ ဖစ္တယ္၊ -ဆိုယင္ က္တယ္ (န္ပ)

အဲဒေလးကို ေနာက္သိလံုးကေလးနဲ႕ ေနာက္စိတ္နဲ႕ သိေပးလုိက္တာေပ (န္ပ) ေနာက္စိတ္နဲ႕ အသက္ရင္ ေနတယ္ (န္ပ) ဒီေရ႕စိတ္က ေသသားၿပီကိုး (န္ပ) လူတစ္ေယာက္ ေသသားၿပီ၊ ေမာင္ဘေအးဖင့္ ေမာင္ဘေအးတစ္ေယာက္ ေသသားၿပီ၊ ကိုသန္းေမာင္ဖင့္ ကိုသန္းေမာင္တစ္ေယာက္ ေသသားၿပီ (န္ပ)

ကမၼ႒ာန္းေကာင္းက ဒီမာပဲ

*
အေသဟာ ဘာသစၥာေခၾကမလဲ (ဒုကၡသစၥာပ)
*
အသိက (မဂၢသစၥာပ)

ကိုယ့္ဉာဏ္နဲ႔ ကိုယ့္အေသကုိ သိတာ ၀ိပႆနာေခတယ္(န္ပ) ေပၾကပလား

(
ေပၿပီ ဘုရား)

ကိုင္း ၀ိပႆနာဆိုတာ အေသကို အရင္နဲ႔ ၾကည့္တာလုိိ႔မတ္ (န္ပ) ၀ိပႆနာဆိုတာ (အေသကို အရင္နဲ႔ၾကည့္တာပဘုရား) ခင္ဗားတို႔က ေတာေကာင္း၊ ေတာင္ေကာင္းသားၿပီး ရႈမ ၀ိပႆနာထင္ၾကတာကိုး၊ မဟုတ္ပဘူး -တဲ့၊ (န္ပဘုရား)

ေတာမထက္ခင္ေအာင္လို႔ ဘုန္းႀကီးက ေဟာေနတာလို႔ မထင္လိုက္ၾကပနဲ႕၊

ခင္ဗားတို႔ လူစုေတက က္မာလဲ မဟုတ္ပဘူး (န္ပဘုရား)

ကဲလိုရင္းကေတာ့ ကိုယ့္အေသ ကိုယ္သိေနရင္ ၿပီးတာပပဲ၊ ေတာထဲသားေနေပမယ့္လို႔ ၿမိဳ႕စိတ္ေပက္ေနမယ္၊ ာစိတ္ေရာက္ေနမယ္ဆိုရင္ အလကားပပဲ၊ ကိုယ့္အေသ ကုိယ္ မရႈဘူး-မင္ဘူးဆိုရင္ အလကားပပဲ (န္ပဘုရား)

ေတာေကာင္း ေတာင္ေကာင္းဆိုတာေတက သမထအတက္ ေဟာတာ၊ (န္ပ) သမထက ိတ္ဆိတ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္ (မန္ပ) က သုတၱန္နည္း။

၀ိပႆနာအတက္ကေတာ့ ေလကားခံုက ခတစ္လမ္းဆင္းရင္ ေတာေကာင္း ေတာင္ေကာင္းပဲ -တဲ့၊ က အဘိဓမၼာနည္း၊ (န္ပဘုရား)

၀ိပႆနာအတက္ကေတာ့ မင္စိတ၊္ ၾကားစိတ္၊ နံစိတ္၊ စားစိတ္ စတဲ့ စိတ္ေတကို ရႈတာ ဆိုေတာ့ ေနရာမေရးဘူး၊ (မန္ပ) ဘယ္ေနရာမ ရႈရႈ - ရတာေပ (န္ပဘုရား)

စိတ္ရႈရမာမဟုတ္၊ အပက္ ရႈရမ

*
ဒကာ -ဒကာမတို႔ "ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ရႈပ "ဆိုတာ "ကိုယ့္စိတ္-ကုိယ္သိပ" လို႔ ပာတာ (န္ပ) "ကိုယ္စိတ္" ဆိုတာရယ္ "ကိုယ္သိ" ဆိုတာရယ္ -စိတ္ (န္ပ) စိတ္-စိတ္ င္းရႈရမယ့္ကိစၥ၊အေရးႀကီးတယ္ (မန္ပဘုရား)

"
စိတ္-စိတ္ခင္းရႈ" ဆိုေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ရႈတဲ့စိတ္ေပတဲ႔အခိန္မ အရႈခံစိတ္က မရိေတာ့ပဘူး (န္ပ) ဘာပဳလို႔လဲဆိုေတာ့ တစ္ခိန္တည္းမ -စိတ္ ၿပိဳင္၍ အသက္ရင္ရိုးထံုးစံ မရိလို႔ပပဲ (န္ပ) "ဧကစိတၱ သမာယုတၱာ" ဆိုတဲ့အတိုင္း တစ္ခိန္မ တစ္စိတ္စီနဲ႔သာ အသက္ရင္ရတာ မဟုတ္လား (န္ပဘုရား)

အဲဒီေတာ့ "ကုိယ့္စိတ္ ကိုယ္သိပ" ဆိုေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ စိတ္ကို သိရမ မဟုတ္ဘူး၊ အပက္ကို သိရမ (န္ပဘုရား) စိတ္ကို သိရမာလား၊ စိတ္ရဲ႕ အပက္ကို သိရမာလား (စိတ္ရဲ႕ အပက္ကို သိရမာပ ဘုရား) ေအး ဟုတ္တယ္။

ါျဖင့္ အရႈခံစိတ္ကေလးက အပက္၊ ဒီဘက္ရႈဉာဏ္စိတ္ကေလးက မဂ္၊ အဲလိုသားကိုက္တယ္ (န္ပဘုရား) ကေလးေတက ေတာ္ေတာ္ အေရးႀကီးတဲ့ အခက္ေလးေတေနာ္ (န္ပဘုရား)

ခင္ဗားတို႔ကေတာ့ ထင္မယ္၊ ဘုရားက " စိတၱာႏုပႆနာ" လို႔ေဟာေတာ့ စိတ္ကို အရႈခိုင္းတယ္လို႔ထင္ၾကမာ၊ (န္ပ) ဘယ္ဟုတ္လိမ့္မာလဲ၊ စိတ္ကို အရႈခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး၊ " စိတ္၏ပက္မႈကို ရႈပ" - လို႔ေပာတာ၊ (န္ပဘုရား)

ေအး… "သမုဒယဓမၼာႏုပႆီ၀ ၀ယဓမၼာႏုပႆီ၀" ဆိုတာေတ လာလိမ့္မယ္၊ အဲဒေတ ေနာက္ေတာ့ ပာမယ္။ထပ္မံေပာဦးမယ္၊ စိတ္ကို အရႈခိုင္းတာ မဟုတ္၊ စိတ္၏ မရိမႈကို ရႈခိုင္းတာ (္ပဘုရား) ရႈတဲ့အခိန္မ မရိတာဘဲ ေတ႕ရမယ္ (န္ပ) ိၿပီးမ မရိဘဲ ဖစ္သားတဲ့ သေဘာကို ေတ႕ရမ (န္ပ) ေစာေစာက ဒီနားရိတယ္၊ အခုမရိေတာ့ဘူး၊ အဲဒီသေဘာကို ေတ႕ရမ (န္ပဘုရား)

ိတာရႈေနလို႔ရိရင္ ခိုင္တာမဲတာ ရႈေနသာေၾကာင့္ သႆတဒိ႒ိဖစ္တယ္၊(န္ပ) မရိတာ ရႈမ သာလွ်င္ သႆတဒိ႒ိက တ္တယ္(န္ပဘုရား)

ါျဖင့္ ဒကာ-ဒကာမတို႔ "အေသကို အရင္နဲ႔ရႈပ" ဆိုတာ အမန္ဆံုးပဲ (န္ပ) ဘာပဳလို႔လဲဆိုေတာ့ တစ္ခု ေသၿပီးမ တစ္ခု ဖစ္ရမာကိုး (န္ပ)

ခင္ဗားတို႔က "စိတ္ကို အရႈခိုင္းတယ္" ဆိုၿပီး "ကဳပ္ကေတာ့ စိတ္ေတလာတိုင္း ရႈေနတာပဲ" ဆိုရင္ ဒ ၀ိပႆနာ မဟုတ္ဘူး ၀ိပႆနာ အ၀းမ၀ေသးဘူး၊ ဆရာကရင္ လိုေနမယ္၊ ကိုယ္ကရင္လဲ လိုေနမယ္၊ (န္ပဘုရား)

စိတ္က တစ္ခိန္တည္းမ -ခု ပိဳင္၍ ေပေကာင္းရဲ႕လာ(မေပေကာင္းပ) ေၾကာင့္ ေရ႕စိတ္ကို ေနာက္စိတ္နဲ႔ မင္လို႔ မရႏိုင္ဘူး၊(န္ပ) ေရ႕စိတ္အပက္ကိုသာ ေနာက္စိတ္နဲ႔ မင္လို႔ ရႏိုင္မယ္ (န္ပဘုရား)

ေရ႕က ပထမစိတ္ပက္ၿပီးမ ေနာက္က ဒုတိယစိတ္ ေပႏိုင္မယ္ (န္ပ) ပထမစိတ္က အေသ၊ ဒုတိယစိတ္က င္ဆဲပ (န္ပ) အေသကို င္တဲ့စိတ္နဲ႔ရႈ၊ င္တဲ့စိတ္ထဲမ ဉာဏ္ပတယ္ (န္ပ) အေသကို ဘာနဲ႔ ရႈမယ္ (အရင္နဲ႔ရႈပမယ္) အဲဒ ၀ိပႆနာအစစ္ပ (န္ပဘုရား)

အပက္မပဘဲနဲ႔ စိတ္သက္သက္ကုိသာ ရႈေနရင္ ၀ိပႆနာအစစ္ မဟုတ္ေသးဘူး၊ ဖစ္လဲ ဖစ္ႏိုင္ဘူး(န္ပ) ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေနာက္က ရႈတဲ့စိတ္ေပတဲ့ အခိန္မ ေရ႕ကစိတ္က ိမ မရိႏိုင္ဘဲ (န္ပဘုရား) က္သားရၿပီ၊ က္သားၿပီးမသာ ေနာက္က စိတ္ေႏိုင္ခင့္ရတာကိုး (န္ပဘုရား)

သမုဒယ - ၀ယဓမၼာႏုပႆီ၀

"
စိတၱာႏုပႆနာ = စိတ္ရႈတယ္" ဆိုတာ အေပာကေတာ့ ပခင္ေပာေပ့၊ ေပမယ့္ အမန္စင္စစ္ကေတာ့ " ကိုယ့္အေသကို အရင္နဲ႔ ရႈတာပ" အမန္ဗ (န္ပဘုရား)

၀ိပႆနာဆိုတာ ဘာပလိမ့္ (အေသကို အရင္နဲ႔ ၾကည့္တာပ) အေသ မေတ႕ေသးလို႔ရိရင္လဲ အနိစၥမေတ႕ေသးဘူး၊ (န္ပ) ေၾကာင့္ ၀ိပႆနာဆိုတာ (အေသကို အရင္နဲ႔ ၾကည့္တာပဘုရား) ေအး

စိတၱာႏုပႆနာလား၊ အေသကို အရင္နဲ႔ၾကည့္တာလား(အေသကို အရင္နဲ႔ ၾကည့္တာပ ဘုရား) ေ၀ဒနာႏုပႆနာလား၊ အေသကိုအရင္နဲ႔ ၾကည့္တာလား၊ (အေသကို အရင္နဲ႔ ၾကည့္တာပုရား) ဒ လမ္းမန္ကတယ္ (န္ပဘုရား)

ါျဖင့္ စိတ္ရႈရႈ၊ ေ၀ဒနာရႈရႈ၊ ရုပ္ရႈရႈ၊ အပက္ကို မင္ေစရမယ္လို႔ ပာတာ (န္ပဘုရား) ဟာဘုရားေဟာ အေထာက္အထားရိလို႔ေပာတာ (န္ပ)

*"
သမုဒယဓမၼာႏုပႆီ၀ ၀ယဓမၼာႏုပႆီ၀ စိတၱသၼိ`ံ ၀ိဟရတိ" -တဲ့၊ မဟာသတိပ႒ာန္ ပဠိေတာ္ႀကီးမာပတယ္၊ မတ္စာဘုရား ေဟာထားတာ (န္ပ)

သမုဒယ- ဆိုတာ ဖစ္တာ၊ ေမးလာတာ၊ (န္ပ) ၀ယ - ဆုိတာ က္တာ၊ ေသတာေပ (န္ပ) အဲဒီေမးလာၿပီး ေသသားလိုက္၊ ေမးလာၿပီး ေသသားလိုက္ေတကို ရႈရမာ၊ ဉာဏ္နဲ႔ရႈရမ (န္ပဘုရား)

ပာေနက စကားလံုးနဲ႔ ပာရရင္ေတာ့ ဖစ္လာၿပီးပက္သားလိုက္၊ ဖစ္လာၿပီး က္သားလုိက္၊ အတိုေကာက္ "ဖစ္-က္" ေပ့၊ အဲဒေတကို ဉာဏ္နဲဲ႔ရႈရမ (န္ပဘုရား)

မဟာသတိပ႒ာန္ပဠိေတာ္ႀကီးထဲမ ဘုရားရင္ ကိုယ္ေတာ္မတ္ႀကီး က အတိအလင္း ေဟာထားတာပဲ(န္ပ) "သမုဒယ-၀ယ" ေမးလာၿပီး ေသသားတာကို မင္ေအာင္ ၾကည့္ရမယ္ဆိုတာေလ (မန္ပ) အဲဒီထိေအာင္ ားရမာ၊ အဲဒီကေတာ့မ ၀ိပႆနာဖစ္တာ(န္ပ)

ခုေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ခင္ဗားတို႔က စာကို ေရ႕ပိုင္းတင္ပဲဖတ္ၿပီး ေရ႕ပိုင္းတင္ပဲေပာေနၾကတာ၊ ဒီေနာက္ပိုင္း (သမုဒယဓမၼာႏုပႆီ၀ - ၀ယဓမၼာႏုပႆီ၀) ထိေအာင္ လာရမ (န္ပဘုရား )

ကဲါျဖင့္ ပန္ေမးမယ္၊ ၀ိပႆနာဆိုတာ ဘာပလိမ့္(အေသကို အရင္နဲ႔ ရႈတာပဘုရား) ဟုတ္တယ္၊ အရင္-အရင္ခင္း ၾကည့္လို႔ဖစ္မလား (ဖစ္ပ ဘုရား) ေအးၿမဲၿမဲမတ္ထားၾက၊ (န္ပဘုရား)

[
မိုး(၂)ႏ-၄၆၇။]


စိတၱာႏုပႆနာရႈပားနည္းအကဥ္းေဖာ္ပခက္

၁။ မင္စိတ္၊ ၾကားစိတ္၊ နံစိတ္၊ စားစိတ္၊ ယားနာေကာင္းစိတ္ ( အပင္ဧည့္သည္စိတ္()ခု။

၂။ ေလာစိတ္၊ ေဒသစိတ္၊ ေမာဟစိတ္၊ အေလာဘစိတ္၊ အေဒသစိတ္၊ ေတးေတာစိတ္ (အတင္းဧည့္သည္စိတ္()ခု)

၃။ ေလကိုထုတ္ယူေသာစိတ္၊ ေလကိုသင္းယူေသာစိတ္ (အိမ္သည္စိတ္ ()ခု)

ရႈပားပံုရႈပားနည္းစနစ္မ - အိမ္သည္စိတ္()ခုကို အရင္းခံထား၍ မည္သည့္စိတ္ေပေပ ေပတိုင္းေပတိုင္း ဖစ္ပက္မလတ္ေအာင္း ရႈရမည္ဖစ္သည္။

Credit to mogokdhamma.com

0 comments:

Post a Comment

image

Lorem ipsum dolor sit

Aliquam sit amet urna quis quam ornare pretium. Cras pellentesque interdum nibh non tristique. Pellentesque et velit non urna auctor porttitor.

image

Nunc dignissim accumsan

Vestibulum pretium convallis diam sit amet vestibulum. Etiam non est eget leo luctus bibendum. Integer pretium, odio at scelerisque congue.