Monday, January 14, 2013

အေျခခံပညာတြင္ ဝိဇၨာ/သိပၸံ မခြဲရန္၊ စိတ္ၾကိဳက္ တကၠသိုလ္ေရြးရန္ ကြန္ယက္ တိုက္တြန္း

by Mizzima - News in Burmese on Monday, January 14, 2013 at 1:01pm ·

ခိုင္သူရိန္ | တနလၤာေန႔၊ ဇန္နဝါရီလ ၁၄ ရက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၁၂ နာရီ ၅၇ မိနစ္

 

ရန္ကုန္ (မဇၥ်ိမ)။   ။ အေျခခံပညာ အထက္တန္း အဆင့္တြင္ ဝိဇၨာ/သိပၸံဟူ၍ မခြဲဘဲ သင္ၾကားရန္ႏွင့္ ေက်ာင္းသား၏ စိတ္ဝင္စားမႈ အေလ်ာက္ တကၠသိုလ္ကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိေစရန္ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ကြန္ယက္က ဇန္နဝါရီ ၁၀ ရက္တြင္ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ တိုက္တြန္းလိုက္သည္။

 

အဆိုပါ ကြန္ယက္သည္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ NLD ပညာေရးကြန္ယက္မွ အၾကံေပး ေဒါက္တာသိန္းလြင္ က ဦးစီးကာ ႏုိင္ငံတဝွမ္းရွိ တိုင္းရင္းသား ပညာေရးအဖြဲ႔မ်ား၊ ဘာသာေရး ဆိုင္ရာ ပညာေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေက်ာင္းမ်ား၊ ေက်ာင္းသား အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား စုစည္းထားသည့္ ကြန္ယက္တခု ျဖစ္သည္။

 

၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလအတြင္း၌ ျမန္မာ့ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ႏွစ္ရက္ၾကာ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲတခု ထိုကြန္ယက္က ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ယင္းေဆြးေႏြးပြဲမွ ရလဒ္မ်ားကို ယခုလို ထုတ္ျပန္ ေၾကညာျခင္းျဖစ္သည္။

 

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေျခခံပညာ အထက္တန္းအဆင့္မ်ားျဖစ္သည့္ နဝမတန္းႏွင့္ ဒႆမတန္း၌ ဝိဇၨာ/သိပၸံ ခြဲျခားကာ သင္ၾကားေပးသည့္စနစ္ကို ၂၀၀၀-၂၀၀၁ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ျပန္လည္ က်င့္သံုးခဲ့ၿပီး ယင္းစနစ္ကို ဖ်က္သိမ္းေရးအတြက္ ဤပညာေရးကြန္ယက္က အၾကံျပဳလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

 

"လက္ရွိမွာ ဝိဇၨာ/သိပၸံ ခြဲထားေတာ့ ဝိဇၨာဘာသာရပ္ေတြကို ႏွိမ့္ခ်ထားသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္ၿပီး ၈ တန္းအထိပဲ ဝိဇၨာေရာ သိပၸံပါ သင္ရတာဆိုေတာ့ အေျခခံပညာမွာ သိသင့္သိထုိက္တဲ့ ကိစၥေတြ ေက်ာင္းသားေတြ မသိဘူးျဖစ္ကုန္တယ္" ဟု ေဒါက္တာသိန္းလြင္ က ဆိုသည္။

 

အေျခခံပညာအဆင့္တြင္ ဝိဇၨာ/သိပၸံမခြဲျခားဘဲ သင္ၾကားရန္ တုိက္တြန္းရျခင္းသည္ ဘာသာရပ္မ်ားအေပၚ တန္ဖိုးထားမႈ တန္းတူညီမွ်ရွိေစရန္ႏွင့္ ဘာသာရပ္အားလံုး၏ အေျခခံ ပညာရပ္မ်ားကို ေက်ာင္းသားမ်ား တတ္ကြ်မ္းေစရန္ ရည္ရြယ္သည္ဟု ၎က ရွင္းျပသည္။ 

 

ထုိ႔ျပင္ အေျခခံပညာ ၿပီးဆံုး၍ တကၠသိုလ္ ေရြးခ်ယ္ရာတြင္လည္း လက္ရွိတြင္ ဒႆမတန္း ရမွတ္ကို အေျချပဳကာ တကၠသိုလ္ေရြးခ်ယ္ရသည့္ စနစ္အား ဖ်က္သိမ္း၍ ေက်ာင္းသား၏ စိတ္ဝင္စားမႈအေလ်ာက္ တကၠသိုလ္ေရြးခ်ယ္ရန္ ထိုကြန္ယက္က တုိက္တြန္းထားသည္။

 

အဆိုပါ ကြန္ယက္အဖြဲ႔ဝင္လည္း ျဖစ္ေသာ NLD ပညာေရးကြန္ယက္၏ ၫႇိႏိႈင္းေရးမွူး ဦးေက်ာ္စိုး က လက္ရွိတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိ၏ ေအာင္မွတ္ေပၚအေျခခံကာ တကၠသိုလ္ ေရြးခ်ယ္ၾကရသျဖင့္ ဝါသနာႏွင့္ မကိုက္ညီသည့္ တကၠသိုလ္မ်ားသို႔ ေရာက္ရွိကာ လက္ေတြ႔ဘဝ၌ အဆင္မေျပမႈမ်ား ၾကံဳေတြ႔ရေၾကာင္း ေထာက္ျပသည္။

"ေက်ာင္းသားရဲ့ ပင္ကိုယ္စ႐ိုက္နဲ႔ ကိုက္ညီတာကို ေလ့လာရင္ အမ်ားႀကီး ထူးခြ်န္လာလိမ့္မယ္" ဟု ဦးေက်ာ္စိုး က ဆိုသည္။

 

သို႔ေသာ္ အဆိုပါစနစ္သို႔ကူးေျပာင္းလွ်င္လည္း ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားက ၎တို႔ႏွစ္သက္ရာ တကၠသိုလ္ကို ေရြးခ်ယ္ရန္ သားသမီးမ်ားအား ဖိအားေပးလာႏိုင္သျဖင့္ "ေက်ာင္းသားေတြကို တကၠသိုလ္လမ္းညႊန္ စာအုပ္ေတြ ထုတ္ေပးမယ္၊ မိဘေတြနဲ႔လည္း ေဆြးေႏြးမႈေတြ လုပ္မယ္" ဟု ပညာေရး ပါရဂူတဦးလည္းျဖစ္သူ ေဒါက္တာသိန္းလြင္ က ဆိုသည္။

 

ကြန္ယက္သည္ ၎တို႔၏ အၾကံျပဳခ်က္မ်ားအား လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပကာ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒတရပ္ ထြက္ေပၚလာသည္အထိ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟုလည္း ေၾကညာခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။


Like ·  · Share

0 comments:

Post a Comment

image

Lorem ipsum dolor sit

Aliquam sit amet urna quis quam ornare pretium. Cras pellentesque interdum nibh non tristique. Pellentesque et velit non urna auctor porttitor.

image

Nunc dignissim accumsan

Vestibulum pretium convallis diam sit amet vestibulum. Etiam non est eget leo luctus bibendum. Integer pretium, odio at scelerisque congue.